България има изключително голям потенциал за износ на вино за Съединените американски щати (САЩ), заяви Робърт Хайк, най-голeмият износител на българско вино за САЩ, по време на среща с лозаро-винарския бранш. В своето изложение, Хайк обърна внимание на производителите какви са реалните възможности българското вино са стъпи трайно на американския пазар. Той добави също, че през 2016 г. „Grapes and Barley LLC“ ще започне да продава не само на марката “Bulgariana”, a и марки на български винопроизводители. Срещата се проведе в Централно управление на ИАЛВ в гр. София. Целта на събитието бе да се разяснят пред българските винопроизводители възможностите за износ на българско вино за САЩ.
 
„Grapes and Barley LLC“ имат представителства в 17 щата и продават своя бранд „Bugariana” (българско вино от различни български производители) във вериги като „Whole Foods”, „Safeway”, „Total wine”, „Costco“, и др. Първата им продажба на български вина е започнала през 2013 г. За 2014 г. са реализирани над 400 000 бутилки българско вино на американския пазар, а за 2015 г. се очаква да надминат 1 000 000 бутилки. На пазара в САЩ предлагат основно сортове като Совиньон блан, Каберне совиньон, Шардоне, Пино ноар.
 
Организатор на срещата беше ИАЛВ, като за случая бяха поканени всички заинтересовани винопроизводители. На срещата присъстваха представители на Шато „Бургозоне“, ВИ „Логодаж“, Българска винена компания ООД, „Ивена комерс“, ВИ „Мидалидаре естейт“, ВИ „Пълдин“, Домейн Бойар Интернешънъл, Винпром Русе, Вини АД, ВИ „Новоселска гъмза“, ЛВК Винпром, Винекс Славянци, Винекс Преслав, Спиритус санктус, ВИ „Нерагора“ и ВИ „Легенд естейт“. Предстоят индивидуални срещи между г-н Хайк и българските фирми винопроизводители, което от своя страна ще доведе до реализиране на нови количества българско вино в САЩ, както и увеличаване на износа на българско вино.
 

 

© 2015 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!