Експерт: Застрахователите не поемат всички рискове на фермерите

Земеделските производителите трябва да задават повече въпроси и да четат общите условия, за да няма недоразумения, смята Светла Гейман, експерт Земеделски застраховки в ДЗИ

12.07.2017 | Коментари: 0 | 15681 прочитания
Автор: Лили Георгиева, Фермер.БГ

От дълги години ДЗИ работи с едни и същи клиенти. Поддържаме определен обем застраховки, което ни нарежда сред лидерите на пазара.


Кога държавата отпуска помощ за компенсация на стопаните?


Фактът, че нямаме проблеми с нашите дългогодишни клиенти говори за това, че те са доволни. Това заяви за Фермер.БГ Светла Гейман, експерт Земеделски застраховки в ДЗИ, като посъветва земеделските производители да четат застрахователните договори и да задават разяснителни въпроси преди  подписването им.

Клиентите, с които работим, са напълно наясно какво покрива застраховката. Няма недоволство от тяхна страна. След като толкова години продължават да работят с нас, значи те са доволни, допълни експертът.

По думите на Гейман премийният приход на ДЗИ всяка година горе-долу е един и същ, като е минимален броят на новите клиенти.

Най-вече земеделските производители застраховат житните и пролетните култури. Акцент са слънчогледът и царевицата.

По отношение на недоволството на някои фермери от обезщетенията, които се изплащат като цяло от целия застрахователен бранш, Светла Гейман подчерта, че компаниите застраховат определени рискове. Те са описани в общите условия.

Проблемът е, че се случват и други нежелани обстоятелства. Например суша, която не влиза сред застрахователните рискове. Затова, когато има суша и растението не пониква, ние не поемаме този риск, допълва експертът.



По думите й земеделските производители имат и други проблеми, които не присъстват сред застрахователните покрития.

От застрахователна гледна точка ДЗИ изплаща всичко, което е покрито като риск. Мисля, че сме много коректни в това отношение, допълва Гейман.

Фермерите трябва да разберат, че когато подписват застрахователен договор, в него са описани определени рискове. Разбира се, има проблеми, които не покриваме. Така тази пролет  имаше осланяване. Ние осланяването го покриваме след 20-и април. Случва се обаче осланяване да има преди тази дата. В такива ситуации реколтата им е компрометирана, но ние като застраховател това не го застраховаме, обясни експертът Земеделски застраховки в ДЗИ.

По думите й налице са специфичности, на които трябва да се обръща внимание.

Гейман съветва фермерите да задават въпроси по време на сключването на застраховката. По този начин всякакво недоразумение ще бъде отстранено.

Застрахователят посочи и друг проблем.

Ние покриваме само количествените щети, а не качествените. Понякога се получава така, че реколтата е с по-ниско качество, което автоматично се отразява на цената. Ние като застрахователи, а смятам и другите в бранша, не покриваме това, каза още Светла Гейман. 
 


 

© 2017 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!

Коментирай

Моля, въведете Вашето име!
Моля, въведете вашият коментар!
Моля, потвърдете, че не сте робот!

Редакцията на Фермер.БГ не носи отговорност за коментарите и призвовава потребителите да спазват Условията за ползване на сайта

Коментари

Все още няма коментари

Последни новини