България трябва да търси пазарни ниши за реализация на селскостопански продукти или продукция, които са специфични за страната ни като биопродукти, мед, билки, гъби, десертно грозде, вино, млечни и месни продукти от местни породи животни и редица плодове и зеленчуци, отглеждани по биологичен начин.  

Като малка страна, истината за България извън зърнените пазари и маслодайните култури, е най-вероятно в нишовите пазари, т.е там където по вкус, цвят, аромат и здравословни качества, няма конкуренция заради тяхната специфичност и уникалност. Това се посочва в доклад за предизвикателствата пред страната ни – част от Националната стратегия за устойчиво развитие на земеделието 2014-2020 г. на научния бизнес съвет към МЗХ.

Оавторите на дклада посочват още, че единствената продукция, която се котира и е конкурентоспособна на световните пазари, е първичната продукция от зърнени и маслодайни култури. За останалата първична продукция пазарите са много стеснени, защото там където има качество – няма обем или обратното.

Основен проблем са и липсата на опаковки, дизайн и релама. На регионални, европейски и световни изложения България е обикновено една от най-слабо представящите се.

Пред Фермер.БГ земеделският министър Димитър Греков коментира преди седмица, че липсата на коопериране е основна пречка за пазара на български плодове и зеленчуци. Според министъра е необходимо да се създават организации на производителите, за да могат те да осигуряват достатъчни количества продукция, да намират повече пазари и да реализират на конкурентни цени.


 

© 2013 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!