От началото на тази година в Китай се наблюдава възстановяване на ръста на пазара на вино. За първите 7 месеца обемът на продажби на вино в страната се покачи с 33,5%, сравнено с аналогичния период миналата година. Това стана ясно по време на фестивал на виното, който се проведе в град Увей, провиция Гансу, пише агенция Синхуа.

Агроиновации: Прецизно лозарство за по-високи добиви в Португалия

В страната се появи благоприятна тенденция за развитие на индустрията, отбеляза представител на Държавната дирекция по регулиране на пазара Лу Чженмин.

Съгласно данни на Министерство на търговията на Китайската народна република през януари-юли тази година обемът на продажби на вино в страната в количествено и парично изражение е нараснал съответно с 33,5% и 3,5% спрямо същия период година по-рано. На този фон рентабилността на винпромите е започнала да се възстановява.

Лу Чженмин посочи, че е налице сравнително ниска конкурентоспособност на родните вина спрямо вносните.

Както следва от статистическите данни за онлайн продажбите, през първото тримесечие на 2018 г. в класацията на топ 20 марки вино по обем продажби влизат 17 вносни и само 3 китайски.

Според експерти винената индустрия на Китай предстои да се усъвършенства нормативно и да се засили стандартизацията в ред звена от производствения процес – от отглеждането на виното през неговата преработка до опаковането и маркетинга.