Над 700 фирми от 30 държави се представят на мегаизложението за агробизнес, храни, вино и хорека сектора, което започна днес в Международния панаир в Пловдив, чийто медиен партньор са Трактор.БГ и Фермер.БГ. 
 
 
В четвъртото издание на форума е доминираща зелената линия. Тя все по-активно се налага от всички производители и търговци, за да отговарят на изискванията на потребителите, посочват организаторите. 
20% от участниците са нови изложители, посочиха от пресофиса на панаира, а 48 компании се завръщат за участие във международния форум. 
 
Официалното откриване беше дадено от зам.-министърът на земеделието, храните и горите Лозана Василева. 
„Ако погледнем назад през последните години, това мега изложение доби популярност и изглади един висок авторитет, който привлича все повече производители и търговци в областта на земеделието и хранителната индустрия“, каза тя. 
 
 
Присъстващите производители и търговци са от над 180 бранша. Организаторите очакват изложението, което продължава до 25 февруари, да бъде посетено от над 45 000 гости от страната и чужбина. 
Василева добави, че българското земеделие се развива в една много динамична и конкурентна среда, спазвайки изискванията и условията на Общата селскостопанска политика (ОСП).
 
Акцентите на програмата на АГРА 2018, на което участват 408 директни изложители и представени фирми, са оборудване за прецизно земеделие, биотехнологии, инсталации за оранжерии, икономични трактори и инвентар. 
Организаторите отбелязаха, че новите фирми, участващи на изложението са 63. 
 
 
Основен партньор на АГРА 2018 е Селскостопанската академия,чийто институти демонстрират традиционни и нови сортове растения и породи животни, както и технологии за тяхното отглеждане.