Смятам, че директните продажби са пътят. Моите родители са се занимавали с продажба на мед, а аз вече шест години вървя по техния път. Това каза Христина Якофова, потомствен пчелар от Пловдив и участник във Фестивала на лавандулата за Фермер.БГ.
 
 
„Нека хората опитват меда, за всеки вкус може да се намери точния мед. При продажбата е много важен контактът с хората, но и с производителя. Трябва да се показва на хората откъде идва меда. Все пак това е хранителен продукт, потребителите трябва да са наясно, че кошерите са в добро състояние, пчелинът изглежда добре и производителят е спретнат“, коментира Якофова.
 
По думите й зимата беше много тежка за пчеларите и не изключва схващането, че секторът отива надолу.
 
„Заради тежката зима имаше страшно голяма смъртност, която за последните десет години е можи би с най-голям процент. Има и хора, които останаха без пчели. В Южна България имаше близо 40 дни, в които пчелите изобщо не можеха да излязат от кошерите“, обясни пчеларят. 
 
Въпреки това много млади хора решават да инвестират в сектор Пчеларство, допълва Христина Якофова.
 
„Много млади хора навлязоха в сектора. Трябва да кажем обаче, че това е една сериозна инвестиция. Един кошер с пчели е около 250 лева, но всяка година се купуват рамки, имате поддръжка на инвентара и т.н. Негативното в случая е, че тази година е пълно с обяви за продажба на кошери, цели пчелини се закриват“, каза потомственият пчелар.