За хората, които не са фермери, производството на хранителни продукти е толкова интересно, че те даже са готови да платят, за да видят с очите си как се случва всичко.
 
 
В страна с десетилетни традиции в туризма, като Испания, това не може да убегне от погледите на туроператорите.
 
Местни компании все по-често предлагат на пазара туристически програми с включени посещения на производства на хранителни продукти.
 
Безспорният хит на 2017 г. в този сегмент са екскурзиите във винарски изби и в малки ферми, специализирани в производството на шунка.
 
 
Туристите, които пристигат в Испания, все по-често търсят като сувенир  регионалните видове пушена шунка, приготвена от животни, които се  отглеждат в биоферми, казва Алберто Монсебо, собственик на туристическа агенция в Мадрид, цитиран от farmer.pl.
 
Прасетата в тези ферми се хранят с биопродукти – главно с жълъди.
 
Популярността на иберийското месо навело предприемчивите туроператори на идеята да разработят многодневни екскурзии, по време на които туристите могат да посетят фермата, да се запознаят с производството и, естествено, да опитат различни видове месо в многобройни дегустации.
 
Един от най-популярните маршрути е тридневното пътуване от района на испанския Хабуго до португалския Баранкуш. Периодът от октомври до февруари е най-подходящото време за такава гастрономическа екскурзия, когато туристите могат да се насладят и на живописните пейзажи на Андалусия и Естремадура.
 
 
Илюстрация: bttrolando.com
 
Гостите нощуват в малки пансиони недалече от фермите и винарните. Те оценяват по достойнство възможността да купят от местните магазини шунка и други колбаси, които понякога са с десетки проценти по-евтини, отколкото в големите градове.
 
Експертите са категорични, че всяка година в Испания се увеличава броят на гастрономическите туристически маршрути, както и на фирмите, които предлагат посещения на лозови масиви за производство на грозде за вино.
 
Местните власти в регионите, които са отдалечени от основните туристически маршрути, често организират фестивали, за да популяризират своите видове вино и шунка. А производителите се стараят с всички сили да покажат своето майсторство и колорит пред туристическите агенции и гостите на страната.