Японският пазар проявава интерес към български стоки от аграрния сектор, като вина, млечни продукти, розово масло и други, стана ясно по време на среща на зам.-министъра на икономиката Александър Манолев и посланика на Япония у нас Масато Ватанбе.
 
 
Двамата се договориха през януари 2019 г. в София да се проведе българо-японски бизнес форум за задълбочаване на бизнес контактите между двете страни. Министерството на икономиката ще се ангажира да привлече повече български компании, които имат интерес и потенциал да работят на японския пазар.
 
Зам.-министърът и посланикът оцениха като много успешен бизнес форума, който се проведе в България през юни тази година. В него взеха участие над 30 японски компании. „Организирането на ново бизнес събитие в кратък период показва, че има сериозен потенциал в икономическата сфера между нашите две страни и че България е атрактивна дестинация за инвестиции“, посочи Александър Манолев. 
 
Посланик Ватанбе съобщи, че вече е започнала предварителна подготовка на форума. Това ще бъде първото от редица събития в икономическата сфера през 2019 г. 
 
Стокообменът между България и Япония през първото полугодие на 2018 г. отбелязва 40% ръст и надхвърля 100 млн. долара. Редица японски компании вече развиват успешен бизнес у нас. Сред тях са „Сумитомо Електрик“, „Тошиба”, „Мейджи”, „Мицубиши“, „Ядзаки Корпорейшън” и други.