Що е то доброволен етикет за хуманно отношение?

Германия работи върху законовата рамка, въвежда новия етикет догодина

11.02.2019 | Коментари: 1 | 540 прочитания
Автор: Фермер.БГ
Федералният министър на земеделието Джулия Кльокнер представи критериите, на които трябва да отговарят животновъдите, за да получат правото на държавен етикет за хуманно отношение. Първоначално той ще се поставя само върху свинското месо, пише порталът zeit.de.
 
Степените на етикета са три в зависимост от покритите критерии. Сред тях са повече пространство, задължителна упойка при кастрация, по-дълъг период на кърмене, повече фураж и възможности за игра на животните.
 
След изчистване на законовата рамка през тази година, първите партиди месо с новия етикет ще излязат на пазара в началото на 2020 г., обяснява Кльокнер. В момента такива държавни етикети за хуманно отношение има в още две страни – Дания и Холандия.
 
Вероятно новото етикиране ще доведе до по-големи разходи за стопаните, които според Кльокнер ще бъдат в рамките на 10–12 евро на животно. Предполага се, че те ще бъдат компенсирани от по-високите цени на месото
 
 
Статистиката сочи, че над 80% от потребители искат повече хуманно отношение към животните. Друг е въпросът доколко те са склонни да платят повече в магазина. 
 
В момента големите хранителни вериги в Германия вече използват свое обозначение за хуманно отношение. Но от април те искат да въведат единен етикет
 
Федералното министерство на земеделието предвижда държавна помощ за животновъдните ферми, които искат да се възползват от новия държавен етикет. Въвеждането му е свързано и с информационна кампания, която се изчислява на 70 млн. евро. Те вече са заделени от държавния бюджет. 
 
Критиците призовават за задължително етикиране за хуманно отношение и обвиняват Кльокнер в недостатъчно строги критерии.
 
 

 

© 2019 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!

Коментирай

Моля, въведете Вашето име!
Моля, въведете вашият коментар!
Моля, потвърдете, че не сте робот!

Редакцията на Фермер.БГ не носи отговорност за коментарите и призвовава потребителите да спазват Условията за ползване на сайта

Коментари

  • Хр. К.
    11.02.2019, 11:03
    Проблема с хуманното отношение към продуктивните животни, чието месо влиза в хранителната верига на човека, не е от вчера. Той е свързан пряко с производителите и преработвателите на месо. Основните цели са две - да се "манипулира" общественото мнение, че начина по който се отглеждат животните и условията, които са създадени за живота им от раждането до клането са толкова добри и "хуманни", че прави животните "спокойни и щастливи", а месото, което се добива от тях е с "висока хранителна стойност" и е по-скъпо. Това е свързано с проблема, че процента на хората, които не консумират месо (това не са само вегетарианци) в Европа и света се увеличава всяка година. Това макар и бавно снижава "оборотите" на този сектор от икономиката и намалява печалбите. В голяма степен това важи за децата, защото все по-голям процента на деца, които на 8-10-12-15 годишна възраст се отказват от консумацията на месо, като много рядко това става по здравословни причини, в повечето случаи се дължи на чисто психологическа нагласа. Затова бизнеса с месо се стреми всячески да покаже "другото лице на този бизнес и хуманното отношение към животните", като финансира рекламни и разяснителни програми, а чрез лобитата си в националните и Европейския парламент прокарва норми и правила за "хуманно отношение към животните" в законодателството. Втория проблем на бизнеса с месо е как да си възстановят разходите, за тези рекламни и обучителни кампании и за достигане на "високите изисквания" във фермите и при клането на животните, с които се постига "хуманното отношение" на хората към животните, като вдигнат цените и го мотивират с това, че този процес изисква много инвестиции на финансови средства. При всички случаи, каквото и да ви казват, знайте, че става въпрос за пари, а в повечето случаи - за много пари.

Последни новини