Австралийски учени останаха удивени, след като откриха универсален лек в един от най-масовите природни продукти – медът, който се продава в магазините за здравословни храни.

Ново изследване на експерти доказа, че медът убива всякакви видове бактерии, които учените са сложили в него, включително и устойчивата на антибиотици “superbugs”, която е отнела живота на пациенти по целия свят.

Някои бактерии са станали устойчиви на всички видове антибактериални лекарства, които се предписват, но учените с изненада открили, че медът Mанука (Manuka), както е известен в Нова Зеландия или Jelly bush honey, както е известен в Австралия, убил всички видове бактерии и патогени, върху които е тестван.

Медът се прилага външно и действа благоприятно при кожни инфекции, ухапвания и порезни рани.

Медът се отличава със своя произход – той се добива само от чаено дърво, което е характерно за флората на Австралия и Нова Зеландия, каза проф. Дий Картър, от Университета по молекулярна наука в Сидни.

Тя обяснява, че съединение в меда, наречено метилглиоксал (methylglyoxal), което само по себе си е токсично, в комбнация с други, все още неидентифицирани съединеня в меда, предизвикват „комплексен срив“ на бактериите.

Откритието ще окаже сериозно влияние върху модерната медицина и ще доведе до производството на редица нови лечебни продукти на медна основа, които дори може да заместят традиционните антибиотици и антисептични кремове.

© 2012 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!