Изследване на нагласите на полските потребители установи, че почитателите на органичните храни предпочитат да купуват земеделски продукти от сергии край шосетата вместо специално етикетираните стоки в супермаркетите.
 
 
През последното десетилетие се наблюдава бърз растеж на пазарния дял на биопродуктите в Полша, съобщи freshplaza.com. Интересът на купувачите към здравословната храна ще се увеличава, тъй като полските потребители са готови да похарчат повече пари именно за безопасни органични продукти, отчитат маркетинговите прогнози.
 
По данни на инспекцията по качеството в търговията със селскостопански и хранителни стоки (Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych) в края на 2016 г. в страната е имало 23 375 органични производители или с 360 ферми повече на годишна база.
 
Компанията Grupa Owoce Natury вижда потенциала на този сегмент още преди седем години. Оттогава тя създава собствена база за сигурни доставки на ябълки, круши, ягодоплодни и зеленчуци.
 
Фирмата събира също така данни за доверието на потребителите към различните търговски точки. Оказва се, че в страната вече е оформена култура на клиентите да търсят пресни плодове и зеленчуци направо от производителя на местните пазари и на пунктове край шосетата.
 
„В Полша е разпространено мнението, че покупката пряко от производителя гарантира по-качествени и органични продукти. Най-забавното е, че като постъпвате по този начин, вие не знаете от кого точно купувате. Възможно е самият продавач да зарежда стоката си от борсите и само да се представя пред вас като фермер“, обяснява представителят на компанията Ана Литвон.
 
Купувачите, разбира се, са наясно, че винаги трябва да си отварят очите, когато пазаруват. А склонността им да предпочитат прекия контакт с продавача осигурява подходяща енергия за развитие на късите вериги на доставка.